Translate

неделя, 4 март 2012 г.

Торта Павлова



Въпреки,че интернет пространството е пълно с рецепти за торта Павлова,аз смятам,че всеки уважаващ себе си кулинарен блогер трябва да я има в блога си.Все пак не съм чувала за друга торта измислена и посветена на световно известна балерина,която толкова да и подхожда.Торта Павлова е ефирна и лека като крехка балерина.И е малка-6(най-много до 8 )порции,а на мен този път ми трябва точно такава,защото ще имаме две събития едно след друго,с две торти една след друга,така че първата трябва да се изяде тутакси.
За блата:
4белтъка(на стайна температура)
200гр(1ч.ч.)захар
1ч.л.бял оцет(лим.сок)
1ч.л.царевично нишесте(ц.брашно)
1ванилия(пожелание)
За крема:
500мл сладкарска сметана
добавяте захар на вкус
ванилия(уф,стига с тия ванилии,нали ще слагаме ароматни ягоди отгоре?!
Класическата торта Павлова е с ягоди и поръсена с пудра захар-прелест, но можем и да внесем модернистични нотки в класиката,все пак става дума само за декора-не можем да ходим само в Балшой.

Включете фурната на 100гр отгоре и отдолу да се загрее добре,почнете да разбивате белтъците.като се превърнат в сняг,прибавяйте постепенно нишестето,захарта, оцета и евентуално ванилията .В тава сложете хартия за печене,в средата на която сте очертали кръг с диаметър 22см и изсипете целувчената смес като се стремите да спазвате очертанията.В средата оформете вдлъбнатина в която да изсипете крема след изпичането.
Пристъпваме към изпичането на блата-стана ми много смешно,като четох различни варианти на Павлова-едни твърдяха,че е работа за начинаещи,а други точно обратното,че изпичането и е специална работа.Аз лично съм по склонна да се съглася с вторите,защото целувчените истории винаги са ми били специални.Изпичане може би не е точната дума-по скоро блата се суши 1час и 20мин. Отгоре на всичко трябва да го оставите и да изстине във фурната на леко отворена врата след като я изключите.После е лесно: разбивате сметаната със захарта,изсипвате я в средата на тортата и гарнирате с плодове по избор,като за Балшой или като за Ню йорк сити балет.Но....ако трябва да бъда откровена Павлова едва ли би харесала моя спектакъл....

Няма коментари: