Translate

понеделник, 20 февруари 2012 г.

Лазаня болонезе вариация

Тази лазаня я направих с бясна скорост,когато бях уведомена как един от инцидентно присъстващите на обяда ни не е харесал българската кухня при едно от предходните си посещения.Това ме доведе до мисълта за утвърдено международно ястие,каквото е лазанята.Използвах кори без варене,тъй като и времето ми беше скъпо.

Основната тънкост при тези кори е сосовете да са доста редки,за да им дадат възможност да се сварят.Използвайте базовите рецепти за сос болонезе и бешамел,които ще намерите в блога ми,но ги оставете много по редки.Освен тях и корите за лазанята са ви необходими още настърган пармезан-колкото сложите,но аз слагам доста200-300гр(същата работа би ви свършил и българския кашкавал,но тук той ми е толкова скъпоценен,та не бих го сложила без да е задължително.Избирате правоъгълна тава и покривате дъното и със зехтин(все пак говорим за италианска кухня),а после и с добър пласт болонезе,след това нареждате корите за лазанята като гледате да не оставяте празнини и продължавате със слой болонезе,хубаво поръсвате с пармезана,слой бешамел и пак кори и така докато наредите 4 слоя кори като завършите с бешамела ,с който щедро да покриете.Слагате в предварително загрята на 200гр фурна според указанието на опаковката на корите(на моите пишеше 25мин),след това поръсвате още по щедро с настъргания пармезан и връщате във фурната,колкото да се разтопи,поне моите домашни любимци така го харесват.Е искам да ви кажа ,че този път нямаше недоволни и коментара беше"ти изби рибата с тази лазаня"...

Няма коментари: