Translate

вторник, 16 юли 2013 г.

Добруджанска кавърма с пресечено прясно мляко

Добруджанската кавърма е тънка, със сочна заливка отгоре.
-300 гр кори за баница
-100 мл разтопена свинска мас
-300 гр кисело мляко
-300мл пресечено прясно мляко
-4 яйца

-100гр сирене/по желание, в оригиналната рецепта не се слага/
-сол
Наредете корите в тавата като леко ги събирате, загрейте маста и джъзнете корите с нея.
Преди печене сложете в умерено загряна фурна за 10 минути, колкото силно да се изсуши.


Разбийте пресеченото прясно мляко с киселото и яйцата и залейте отгоре. Върнете във фурната да се изпече полятата баница до готовност./35-40 мин на 180гр с въртящ въздух/





Как да пресечем прясното мляко:
 към един литър прясно мляко се добавя сок от половин-един лимон или 2 – 3 супени лъжици оцет и тенджерата се поставя на котлона. Когато млякото се пресече, ако не е достатъчно избистрено, се добавя още малко лимонов сок или оцет, но е важно първоначално киселината да се добавя в студеното мляко.

 След това се прецежда, за да остане само пресеченото мляко без суроватката и се посолява на вкус.






3 коментара:

MiraDiva каза...

Здравейте! Отдавна се опитвам да откия точната рецепта на тази баница.Аз съм от Добруджа и баба ми я правеше - беше невероятна! За жалост бях малка и не съм се интересувала как става. Въпроса ми е: киселото мляко кога го слагате? Не можах да разбера в обяснението? По спомен мисля, че баба ми не слагаше такова в тази баница. Тя също пресичаше млякото,но със мая за сирене.

Keranova каза...

Здравейте, МираДива, с голямо закъснение. Права сте, че бях пропуснала киселото мляко, добавих го. Предполагам, че баба Ви не е слагала кисело мляко, защото когато се подсирва млякото с мая за сирене, вкусът става по-богат, отколкото когато се пресича с лимонов сок. Тук съм го добавила имено с цел да обогатя. И аз като Вас съм със спомените за Добруджанската кавърма на моята баба.

jechka georgieva каза...

Израснала съм с тази баница и я обожавам. Само че баба ми (освен дето сама точеше корите) пресичаше млякото с мая за сирене и казваше, че го подсиренява. В някои магазини още продават мая за сирене, но ако не намеря, ще опитам по този начин. На баба ми пресеченото мляко ставаше като желирано.
Благодаря ви.
Жечка Георгиева