Translate

понеделник, 17 февруари 2014 г.

Сочно и крехко пилешко филе

-4 пилешки филета гърди
-1 к.л.сол 
-1 к.л. черен  пипер прясно смлян-
 -2ч.л.. брашно
-1/2 с.л. краве масло
- растително олио



Смесете солта, пипера и брашното и напудрете през цедка гърдите с тънък и фин слой, първо от едната,
 а после и от другата страна. Ето тук http://illusion123.wordpress.com/2013/11/27/moist-tender-chicken-breasts/ е отлично обяснено приготвянето им, затова цитирам :
"Загрейте тендежрата на котлона на средна към висока степен (моят котлон има 9 степени – загрявам на 7-ма). Сложете маслото и малко олио и изчакайте да се разтопят.
Намалете котлона на средна степен (при мен 5-та). 
Сложете пилешките гърди и ги запържете от едната страна само за 1 минута
Обърнете ги.
 







Намалете котлона на слаба степен (при мен 2-ра) и сложете капака на тенджерата. Оставете да се готви точно 10 минути като в никакъв случай не повдигате капака.
След като изминат 10-те минути, изключете котлона. Оставете тенджерата върху него за още 10 минути – отново не вдигайте капака!
След като минат 10-те минути махнете капака. За всеки случай може да направите разрез с нож и да проверите дали пилето е добре сготвено или ако имате кухненски термометър, проверете с него – температурата във вътрешността на месото трябва да е най-малко 74*С. На мен досега не ми се е случвало да остане сурово."


След това намажете готовите филета с песто дженовезе. Аз използвах готово, но ако искате да си приготвите, ето вижте тук: http://www.menumag.bg/za-hranata/statii/italiya-uhae-na-pestо
За тези, които не обичат песто (само да уточня, че аз също не съм от запалените му почитатели, но с пилешките гърди е наистина забележително как се допълват вкусовете), ето още едина паста за намазването им:

-2 с.л. бадемово илио или зехтин екстра върджин
-1с.л. лимонов сок
-4 скл. пресован чесън
-1ч.л. риган ( аз използвам сушен )
- 1 ч.л. сол
-1 ч.л. прясно смлян черен пипер
 Разбъркайте  зехтина, лимоновия сок, чесъна, ригана, солта и пипера и нанесете сместа с четка от всички страни на готовите и още топли филета.

2 коментара:

Анонимен каза...

Радвам се, че ти е харесала рецептата :) Много добра идея за пестото, ще пробвам :)
Поздрави!
Катя

Keranova каза...

Да, Катя, благодаря за чудесната рецепта ! А сега съм хвърлила око на тази ти http://illusion123.wordpress.com/2014/02/05/orange-chicken-moroccan-salad/ , изглежда ми страшно вкусно и интересно, ще я пробвам непременно.