Translate

понеделник, 23 декември 2013 г.

Bûche Noël & Banoffee

Отдавна ми се върти из главата идеята за съчетаване на традиционното за франкофонския свят Коледно пънче и неповторимия вкус на английския Банофи пай. Тъй като съм наясно, че в кулинарията дори и новите неща са интерпретация на вече утвърдените стари, съм далеч от мисълта, че аз съм първата, но не търся аналог, защото съм твърдо решена да изпълня замисъла си по мой начин, пък ако ще да си струша главата. Е, чак до там едва ли ще се стигне...

400 мл подсладено кондензирано мляко
Започнете с приготвянето на Dulce de lechе от една консерва подсладено кондензирано мляко, която варим  в тенджера.с вода, като внимаваме водата да покрива добре изправената  консерва  Обикновено доливаме няколко пъти. Както и преди съм писала моя изпитан начин е 1 час варене и оставям да изстине на котлона от вечерта до сутринта.



За платката на рулото
6 белтъка
1 щипка сол
6 жълтъка
6 с.л. захар
6 с.л. брашно
Разбийте белтъците със солта на сняг, а жълтъците със захарта до побеляване.

Започнете да прибавяте към жълтъчения крем, лъжица по лъжица, белтъците и брашното, като ги редувате и бъркате със шпатула само в една поока до пълно хомогенизиране. Разпределете равномерно сместа в тавата на фурната, застлана с хартия за печене, загладете със шпатулата
и изпечете за 10 мин в предварително загрята на 200гр фурна.
 Още горещата платка обърнете върху навлажнена кърпа , внимателно отстранете хартията, навийте на хлабаво руло и оставете така да изтине.
500 мл сметана
300 гр пудра захар
1 стабилизатор за сметана, но може и без него
Разбийте сметаната с пудрата захар и стабилзатора на гъст крем.
4 банана, нарязани на колелца

След като всичко ни е готово пристъпваме към сглобяването на рулото . Внимателно разтваряме навитата платка, намазваме я с дулсе де лечето,

нареждаме върху него кръгчетата банани  нанасяме пласт от сметаната и

завиваме отново, като поставяме в съда за сервиране. Разтваряме с малко гореща вода полепилото се по стените на консервата дулсе де лече и леко сиропураме рулото отвън.

Намазваме го обилно със сметаната отвън, декорираме го пожелание и го оставяме да отлежи 1 нощ минимум.

Няма коментари: