Translate

сряда, 25 декември 2013 г.

Масленките на мама



Рецептата е на Пепа Стоева от Храна за мойте канибали
При мен обаче нещо се обърка и звъннах спешно на мама да разкажа, че тестото ми се троши и тя ми каза да добавя още едно яйце и да доомеся тестото. Явно не бях спазила дозировката. Послушах я, разбира се . И както е добре известно, мама винаги има право.
Всичко си дойде по местата. Тъй, че и моя пост напълно заслужава името си.
Продукти 
200гр. размекната мас
1 яйце
150 гр. пудра захар
400гр брашно (приблизително)
3-4 ванилии

пудра захар за овалване или поръсване

Приготвяне:  
* Яйцето, маста и захарта се разбиват с вилица. Аз ги разбих  миксер.
* Прибавят се към брашното с ванилията, аз ги пресях заедно и се омесва набързо, за да не се размекне тестото прекалено много от топлината на ръцете. .
* Точи се на кора (дебела ок. 5 мм) и се режат формички -  майка правеше по повърхността им шарки със зъбите на вилицата, за да не са съвсем гладки или просто се овалват  на топчета. * 
Пекат се в ненамаслена тава на 180* (или на хартия) за около 10-12 мин. (това си зависи от фурната,) до съвсееееееем леко порозовяване - exclaim трябва да се наблюдават.
* Изваждат се и още горещи  по желание се овалват (или поръсват, както са на хартията) в пудра захар.


Няма коментари: