Translate

вторник, 12 ноември 2013 г.

Питка с мая и кисело мляко

Решила съм да опитам всички видове питки. Твърдото ми убеждение е, че най-хубави стават тези с прясно мляко, но тази тук без малко да ме разубеди, защото стана невероятно вкусна:





-2 яйца, отделяте единия жълтък за намазване
-1 ч.ч. кисело мляко
-7 гр суха мая (1 пакетче)
-1/4 ч.ч. топло прясно мляко
-1 ч.л. сол
-1 ч. л.захар
-50 гр маргарин
-500 гр брашно + още 100 гр за доизмесване
Разтваряме маята в прясното мляко, заедно с солта и захарта, добавяме едното яйце и белтъка от другото, киселото мляко, брашното, пресявайки го и бъркаме с дървена лъжица. Посипваме останалите 100-тина гр върху плота и омесваме гладко тесто, оставяме го да втаса 1 час на стайна температура, разделяме го на 4 части, всяка от които раздърпваме с ръце до получаване на правоъгълник с размери 30 на 10 см приблизително,
намазваме я с разтопения маргарин, раздърпваме следващата, поставяме я върху първата и така всичките четири. Завиваме ги на руло, усукваме го и го навиваме в тава с диаметър 24 см, покрита с хартия за печене. Намазваме отгоре с разбития жълтък, оставяме да втасва докато утрои обема си. Слагаме я в студената фурна и включваме на 180 гр с въртящ въздух. Печем докато се зачерви добре.



2 коментара:

Люси каза...

Олее, Петя, тази питка е страхотна! Направо ми иде да си легна в нея, толкова е пухкава :) Браво!

Keranova каза...

Наистина, Люси ! Мерси ! Учудих се от резултата, защото очакванията ми не бяха тъй големи.