Translate

петък, 25 октомври 2013 г.

Царевичния хляб на Илиана

В блога си имам още една публикация за царевичния хляб http://petyakeranova.blogspot.ch/2012/03/blog-post_3629.html . Тогава , спомням си много добре, защото по-ядосана не съм била в кухнята, след първото месене хляба се наду и аз запърхах от щастие край печката, но след второто  не удвои обема сииии... Лелееее, какво разочарование ! Изпекох го все пак и тъкмо се бях запътила към кофата за боклук да го изхвърлям и цялото кралско воинство се прибра, грабнаха ми го от ръцете, изкараха маслото от хладилника и хляба изчезна за минути...После прочетох много публикации за царевичното брашно, от които получих следната информация в резюме:
" То съдържа голямо количество въглехидрати, от които най-голям процент заема нишестето - до 85%. Бедно е на белтъчини и аминокиселини и относително по-богато на мазнини. По-високото съдържание на мазнини го прави нетрайно за съхраняване. От царевичното брашно се получава хляб с груба плътна нееластична и бързостарееща средина, с малък обем и напукана кора. Поради тези особености на хлебопекарните свойства, царевичното брашно не се употребява самостоятелно в хлебопекарството, а като добавка до 15% към пшеничното брашно."
Тия дни попаднах на рецептата на Илиана от "Щъркелово гнездо"  http://ilrai.blogspot.ch/2011/01/blog-post_06.html и не видях мира, докато не запретнах ръкави. Спазих я точно, с едно малко изключение: достраша ме да премесвам хляба и си останах с едно месене. Ааа,  промених формата и добавих нарезите. Получи ми се, а ? Благодаря, Илиана и много кулинарни емоции в твоето гнездо !

Няма коментари: