Translate

събота, 19 октомври 2013 г.

Плодовата пита на леля Стефка

Това лято, като си бях у дома при мама (незнам защо, но какъвто и дом да има човек, при мама винаги си остава "у дома"... знам разбира се...)
си прибрах стария готварски тефтер, леко омазан и опърпан, от премятане по кухненските ни плотове и сега влизам в серията " рецептите от 80-те".И както виждате, какво намирам вътре? Освен скъпоценните ми рецепти:
портрета на незабравимия Апостол Карамитев, в който разбира се и аз бях влюбена още като дете и като повечето млади госпожици по онова време, апропо.
Започвам с  плодова пита от леля Стефка, една мила дама, съседка на мама, на нейната възраст, с приятно, леко аристократично излъчване.
-4 яйца
-2 ч.ч. захар
-1 ч.ч. кисело мляко
-125 гр разтопено масло(или маргарин)
-5 с.л. олио
-3 ч.ч. брашно
-1 бакпулвер
Разбивате продуктите в реда в който са изброени, като накрая добавяте пресятото брашно, премесено с бакпулвера.

-1 буркан сладко с цели плодове(кайсии, вишни, череши и др), така е по рецептата на леля Стефче, но аз имах замразени кайсии и използвах тях
-орехи, смлени за поръсване, аз ги пропуснах
 Изливате половината от сместа в намазнена и набрашнена тава, слагате я в загрятата фурна да се стегне и полуизпече, намазвате я със сладкото заедно с плодовете, които разпределяте равномерно,
 поръсвате с орехите, изливате останалата част и печете в загрята на 180гр фурна, която намалявате на 160, след като сладкиша се надигне и позапече. След като изключите фурната го оставете още 10-тина минути само на въртящ въздух, а като го извадите от фурната, поръсвате с пудра захар. Преди години съм го правила точно по рецептата и ставаше много вкусен.
Не знам защо, обаче, този път все ме избиваше на импривизации, така че изсипах цялата смес и отгоре наредих замразените кайсии, доста едрички впрочем, на разтояние една от друга, за да се пада по една в центъра на всяка отрязана пастичка. Накрая се оказа, и че ми е свършила пудрата захар, и намазах още топлия, но не горещ сладкиш с желе от кайсии. Е ми стана чудесен ! Веднага излапах едно огромно парче... Е, сега как ще горя калориите?!


Няма коментари: