Translate

събота, 25 януари 2014 г.

Бисквитки с кленов сироп

Кленовия сироп, дремещ в шкафа, не ми дава мира. Трябва да измисля за какво да го оползотворя. Да направя канадски палачинки, които да поднеса с него, не ми се вижда кой знае колко интересно. Освен това никога не съм го използвала в сладкарството. Време е!

 Рецептата на Вили от http://merudia.bg/sladki-s-rojkov-i-bademi/ е много интересна, но не намерих брашно от рошков.










Освен това сусамените бисквитки, които направих, ми се виждат малко за следобедния чай  днес. Колко много мотиви, за да пристъпя към направата на тези истински cookies, които пожънаха неочакван успех. 
Смесете и пресейте сухите съставки:
-1 ч.ч. брашно
-1 п. бакпулвер
-щипка сол
-3/4-ти ч.ч. захар
-1 препълнена с.л. какао


Към тях добавете, смесените предварително:
-125 мл фъстъчено олио(може да го замените с олио от рапица или друго растително)
-50 мл кленов сироп
Разбъркайте и добавете
-1 яйце,
бъркайте докато се поеме напълно от сместа и се оформи тесто ( на снимката е само половината количество, защото вече бях заредила първата тава, когато се сетих да го снимам).
Пригответе си 
-100-тина грама смлени фъстъци (или други ситно смлени ядки) за овалване (по желание, защото може и да не се овалват)
-шепа белени фъстъци за декориране, и не само....



Късайте малки топчета (първо опитах с големината на орех, но после установих, че е по добре по-малки) и ги нареждайте в тавата на фурната, застлана с хартия за печене,  на достатъчно разтояние едно от друго, защото се разтичат при печенето (именно затова реших, че е по-добре да са по-малки топчетата). Забучвайте им отгоре по един белен фъстък.





Пожелание преди това може да ги оваляте в смлени ядки. При дегустацията установих, че не само вкусът им е по-добър, а и им запазва формата от прекомерно разтичане при печенето. А то става на 180 гр с въртящ въздух за 8 мин.






Тези симпатични cookies стават доста хрупкави. Ако това не Ви допада, оставете ги за една хощ затворени в кутия с парче ябълка вътре. Така ще омекнат и ще получите още един вариант. 









По моето скромно мнение, няма по-мил жест от едно такова пакетче, поднесено на домакинята на един чаен следобед. Е, аз тръгвам,че ме чака
Low Tea.







  

Няма коментари: