Translate

вторник, 3 юни 2014 г.

Агнешко обезкостено от бут с Порто

Във франкофонския свят не се залага на дългата топлина обработка на месото, както е при по-голямата част от нашите родни рецепти. Разбира се, обожавам едно агнешко бутче , забравено във фурната с часове, на което като хванеш костта, тя излиза сама. В тази рецепта, обаче случая не е такъв. Предупреждавам, защото винаги си спомням с усмивка реакцията на сина ми
 " Ама моето е сурово!" . Предлагаме му да смени парчето, но отново чуваме " Аз пак съм попаднал на сурово!", а наш приятел, франкофон, което е равнозначно на "любител на "червения" и "кървящ" стек му отговаря: "Ама то даже не кърви, само е розово!". Синът ми обаче не изглежда никак убеден и решава, че не е гладен... Чувала съм също франкофони да се изказват за англосаксонската кухня : "Ама те варят месото си !" Разбирай: "Това е възмутително!"
Това обезкостено агнешко бутче не е типичния пример, като стека, но и неговото време за приготвяне е доста кратко, сравнено с нашата кухня, за същия тип месо. Предимството е също, че така се съхраняват в много по-голяма степен и полезните му качества .
- 1 кг оезкостено агнешко месо от бут
- 2-3 скл чесън
- малко джинджифил
- сол
- черен пипер млян
- 2 с.л. зехтин
- сока на 1 лимон
- 2-3 с.л. Порто
Шпиковайте месото с чесъна и джинджифила,нарязани на къси пръчици. Смесете всички останали съставки и намажете с помощта на четка месото от  всички страни. Оставете на стайна температура 4 часа. Печете на предварително загрята фурна :
10 мин на 220 гр,
15 мин на 180 гр,
10 мин оставете месото да си отпочине и сервирайте в добре затоплени чинии (много важно условие, защото агнешкото бързо лоясва, случвало ми се е да го пропусна и горещо съм съжалявала, че чиниите не са горещи, извинете за тафтологоята). Няколко листа джоджен или мента са завършващия щтрих.
Достойна гарнитура е мароканския кус-кус, както и
богатата зелена салата.




Няма коментари: